Proč firmy tak často dávají reklamní dárky
Pro jakoukoliv firmu jsou peníze na prvním místě. Koneckonců, právě je potřebuje k tomu, aby se mohly rozrůstat a být konkurenceschopné. Ty získávají především od zákazníků, a je tedy jasné, že jich potřebují co nejvíce. Z toho vyplývá, že marketingová strategie je zde velmi důležitá. Přeci jen, právě ona, pokud je správně zvolena, je jedním ze základních pilířů úspěchu. Možností je zde však mnoho, a vybrat tu správnou není zrovna jednoduché.
Jednou z často používaných taktik jsou reklamní dárky. Obvykle se jedná o drobné předměty, jako jsou klíčenky a propisky, které jsou při nejrůznějších příležitostech rozdávány potenciálním zákazníkům. Zde se samozřejmě můžeme ptát, jak efektivní je tato metoda. Koneckonců, výroba a distribuce těchto předmětů něco stojí, a nikde není jistota, že i když danému člověku onu věc dáme, že se stane naším zákazníkem. Přesto je tento způsob často používán. Má to samozřejmě své důvody. Za první je potřeba si uvědomit, že obvykle jsou výrobní náklady na tyto předměty velmi nízké. Nestojí tedy tolik vyrobit větší množství. A vzhledem k tomu, že jsou rozdávány pouze při speciálních příležitostech, mají určitou auru vzácnosti a nedostupnosti, což v očích lidí zvyšuje jejich hodnotu.
V důsledku toho je mnohem pravděpodobnější, že ať už ze zvědavosti či z jiného důvodu do prodejny oné firmy zavítají, a něco si zde koupí. Tím samozřejmě zvýší firmě zisk, což je koneckonců tím hlavním cílem. Efekt reklamních dárků je však ještě jeden: pokud ony předměty, jako například propisku, často používáme, dříve či později si jí všimnou i ostatní. A i je může přepadnout zvědavost a onen obchod navštívit, což znamená další zákazníky, a tedy i další peníze. K dosažení plného efektu je však nutné tento způsob používat velmi opatrně. Lidem nesmí zevšednět, avšak zároveň by neměl být příliš vzácný. Je potřeba najít určitou rovnováhu. Pak bude výtěžek největší.